Представлений BMW iX M60 – перший електромобіль BMW M

BMW iX M60 – спортивна версія батарейного кросовера BMW iX. До візуальних відмінностей першої «емки» на електротязі відносяться сині супорти потужних гальм M Sport, лінія оформлення Individual Titanium Bronze і емблеми BMW М з новою обробкою «Глянцевий Чорний» і Titanium Bronze. У стандартне оснащення BMW дюймові колісні диски. Як опція пропонуються 22-дюймові аеродинамічні колісні диски в дизайні Titanium Bronze.

Силова установка iX M60 складається з двох електродвигунів синхронного типу, збудження ротора в яких викликається не постійними магнітами, а точно контрольованою подачею електроенергії. Такий принцип роботи дозволив повністю відмовитися від рідкісноземельних металів, необхідних магнітних компонентів. Електромотор на задній осі розвиває 489 л. і досягає питомої потужності 2,59 кВт/кг, тоді як віддача переднього двигуна становить 258 к.с., а питома потужність — 1,96 кВт/кг.

Ємність тягової батареї BMW iX M60 — 111,5 кВт⋅год. Електромобіль допускає зарядку батареї змінним струмом потужністю до 11 кВт або постійним струмом потужністю до 200 кВт. Час заряду батареї з 10% до 80% за допомогою швидкої станції становить приблизно 35 хвилин. Збільшити запас ходу на 150 км можна за 10 хвилин, якщо початковий рівень заряду акумулятора не опустився нижче 10%.

Розгін від 0 до 100 км/год займає 3,8 секунди, а максимальна швидкість становить 250 км/год — на 50 км/год вище за аналогічний показник моделі BMW iX xDrive50. Таким чином, BMW iX M60 стає найшвидшим електромобілем серед усіх моделей BMW Group. Максимальний запас ходу BMW iX М60 на одному заряді батареї складає 566 км у циклі WLTP.

Силова установка BMW eDrive п’ятого покоління за умовчанням передає момент, що крутить, з акцентом на задню вісь. Однак у разі інтенсивного прискорення або прослизання коліс тяга починає надходити і на передню вісь, підвищуючи курсову стійкість електромобіля. За твердженням виробника, система динамічного контролю стійкості (DSC) електричного BMW iX M60 спрацьовує в 10 разів швидше за інші аналогічні системи.

BMW iX M60 вже у стандартному оснащенні має пневматичну підвіску, яка доповнена функцією обмеження пробуксування коліс та автоматичним контролем дорожнього просвіту залежно від корисного завантаження. Крім того, висоту кузова можна регулювати самостійно за допомогою окремої кнопки центральної консолі. Ступінь амортизації може автоматично змінюватися в межах кількох мілісекунд з урахуванням поздовжнього та поперечного прискорень, швидкості руху та кута повороту керма.

Базове виконання BMW iX M60 також включає віртуальну приладку BMW Live Cockpit Professional, систему керування функціями автомобіля за допомогою жестів та голосу, аудіосистему Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound з технологією 4D Audio, лазерні фари, доступ без ключа, вентиляцію сидінь водія та переднього пасажира, а також розширений пакет обігріву. Пакет Suite додатково передбачає оздоблення інтер’єру натуральною шкірою, а також елементи керування та інтер’єру у кольорі Gold Bronze.

Незалежно від вибраних конфігурації дисплея та режиму My Mode, у лівій частині екрану BMW iX M60 завжди відображається логотип М. Ще одна індивідуальна особливість моделі від BMW M – режим Launch Control, в якому автомобіль сигналізує про готовність до розгону пульсацією поверхні сидінь та особливою індикацією на вигнутому дисплеї.

Виробництво BMW iX М60 налагоджено на заводі BMW Group у Дінгольфінгу (Німеччина) поряд з іншими виконаннями BMW iX. Прем’єра електромобіля відбудеться на виставці Consumer Electronics Show (CES) у Лас-Вегасі, США, яка відбудеться з 5 по 8 січня.

Продажі нової «емки» розпочнуться у другому кварталі 2022 року. Ціни поки не оголошені, але вони точно не будуть нижчими від вартості BMW iX xDrive50, за який просять від 2,3 млн гривень (84,8 тис. доларів).